TO TOP

News

Coming up

We are at GEBF 2025:

Symposium

  • Hahnel, C. (2025). Wissen oder Annahmen? Beiträge zur Validierung von Interpretationen aus Logdaten. Invited symposium at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.

Discussions

  • Hahnel, C. (2025). Diskussion des Symposiums „Kompetenzdiagnostik in der beruflichen Bildung“. Presentation at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.
  • Hahnel, C. (2025). Diskussion des Symposiums „To KI or not to KI? Potentiale maschinellen Lernens, vortrainierter Deep Learning-Modelle und natürlicher Sprachverarbeitung für formatives Assessment“. Presentation at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.

Submissions

  • Deribo, T., Kroehne, U., Hahnel, C., & Goldhammer, F. (2025). Time-on-Task aus Log- und Blickbewegungsdaten: Ein Vergleich. Presentation at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.
  • Illmann, J., Baumartz, D., Drake, P., Hahnel, C., Hartig, J., Köhler, C., Schrickel, M., Stroganova, A., & Goldhammer, F. (2025). Die Definition und Validierung von Logdaten-Indikatoren für die Messung von Critical Online Reasoning. Presentation at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.
  • Kroehne, U., Persic-Beck, L., Tetzlaff, L., Hahnel, C., & Goldhammer, F. (2025). Echtzeiterkennung von unmotiviertem Antwortverhalten in Fragebögen – Kann sofortiges Feedback das zukünftige Antwortverhalten beeinflussen? Presentation at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.
  • Stemmann, J., Schrickel, M., & Hahnel, C. (2025). Genderspezifische Unterschiede im Technischen Problemlösen. Presentation at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.
  • Tetzlaff, L., Persic-Beck, L., Kröhne, U., Hahnel, C., & Goldhammer, F. (2025). Metakognitive Genauigkeit im PISA-Kontext: Operationalisierungen und Zusammenhang mit Lernen. Presentation at Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 27.-29.01., Mannheim, DE.

From the Department

Teaching award for assessment seminars

Robin Merchel received the “Golden Synapse” teaching award for the assessment seminars “Professional assessment” and “Career counselling”.

MORE

New publications

Find out about the newest publications from the Psychological Assessment and Testing (PsycAT) lab.

MORE

We are at the DPS Statuskonferenz 2024

Prof. Carolin Hahnel discusses learning and testing in the context of digitization in an interactive plenary session on November 13, 2024.

MORE (GERMAN)

We are at RUB Teachers' Day 2024

Carolin Hahnel discusses current research on technology-based reading with teachers.

MORE (GERMAN)

Start of the DFG Research Unit CORE

The new DFG-funded research unit CORE investigates how university students learn with the Internet.

MORE

Special Issue in JCAL

Our special issue "Advancing Educational Assessment through Log Data Analysis, Natural Language Processing, and Machine Learning" is available online.

MORE

New at RUB

Carolin Hahnel joined the Faculty of Psychology at the Ruhr University Bochum in September.

MORE (GERMAN)